onsdag 11 november 2009

En poäng... (Omg. 8)

En poäng till Bele mot KIF. En poäng till Bele-Jocke i tipset... Ingen lysande omgång alltså, men jag får trösta mig att förra veckans tipssegrare Anta också landade på en pinne. Dumstrut på för oss två... Men det var onekligen en ovanligt svårtippad omgång, där segrarna landade på 9 pinnar: Jocke W Bele och Tony HIBK. Sammanställningen kommer här:

Resultat och ställning - Omgång 8 [uppdaterat 091112]

Två nollor försvann i samma match - Värmdös segernolla och Jakans förlustnolla. Trodde Värmdö skulle vara uppgivna men tji fick jag och Fraggel.

Salem har de senaste omgångarna gått upp som en sol, men hemma mot Vendelsö blev det ned som en pannkaka, 2-8. MN är tyst som en mumie och det tog nästan tre dar innan man orkade rapportera i IDA. Pinsamt.

Orminge drog ifrån Vaxholm men så kom en sådär typisk innebandysvängning, och Vaxholm var plötsligt bara ett mål efter. Men Orminge avgör med 2 i tom kasse.

Bro och Höjden hade som väntat en målrik drabbning, starkt av Höjden att ta alla 3 pinnarna till slut. Verkar som Bro inte riktigt lyckats fokusera efter segern mot Bele, men med tanke på att man nu börjar ligga farligt nära träsket, så borde man väl kunna hitta rätt tändvätska?

Sollentuna och SB delade broderligt på poängen och båda lagen spelar fortsatt med kniven mot strupen. Känns som de kommer att få svårt att lyfta från den nedre regionen.

Omgång 9:
Lördag
Vaxholm - Bele Barkarby
Vendelsö - Värmdö
Salem - Bro
Sollentuna - Orminge
Söndag
Jakobsberg - SB
Kungsängen - Hammarbyhöjden

Sista inlämning: lördag kl 11.14! Good luck!

26 kommentarer:

  1. Vaxholm - Bele Barkarby 7-4
    Vendelsö - Värmdö 3-3
    Salem - Bro 4-6
    Sollentuna - Orminge 3-8

    Jakobsberg - SB 5-3
    Kungsängen - Hammarbyhöjden 6-2

    SvaraRadera
  2. Vaxholm - Bele Barkarby 4 - 5
    Vendelsö - Värmdö 10 - 4
    Salem - Bro 2 - 8
    Sollentuna - Orminge 3 - 7

    Jakobsberg - SB 6 - 4
    Kungsängen - Hammarbyhöjden 7 -5

    SvaraRadera
  3. Sugen som jag var så la jag upp följande tips och ingress redan i måndags.
    Och som vanligt, om någon mot förmodan är intresserad av kommentarer till matcherna så finns de på: http://patrik.myblogg.se

    "Helgens tipsrad är nog inte svårare än vad den brukar vara, det är bara kompetensen hos undertecknad som saknas.
    Å andra sidan så är det ju bevisligen endast en handfull av alla så kallade experter i den beramade och snart kultförklarade tipsligan som verkligen vet vad de pysslar med…

    Men skit i det, här skall det gissas och spekuleras i alla fall!"

    Vaxholm - Bele Barkarby 7 - 6
    Vendelsö - Värmdö 5 - 5
    Salem - Bro 0 - 8
    Sollentuna - Orminge 4 - 3
    Jakobsberg - SB 3 - 3
    Kungsängen - Hammarbyhöjden 8 - 8

    Kärlek! Ekman Sr.

    SvaraRadera
  4. Det här är ju löjligt, hur i helsike ska man kunna tippa i den här serien?
    Hur kan Värmdö sprattla till och spöa Jakan, hur kan Vendelsö, inte bara slå utan förnedra Salem, hur kan SB undvika och vinna mot Tuna och hur kan Bele undvika och slå ett närmast löjligt sargat Kifen?
    Nåja, på skiten igen ba!

    Vaxholm - BB 6-6
    Vaxholm verkar ju allt annat än stabila samtidigt som BB knappast gör två bottennapp på rad. Bele bör vinna men i världens sämsta hall är risken stor att Vaxholm kniper en pinne.

    Vendelsö - Värmdö 9-9
    Vad säger man? Fullständigt omöjligt att tippa!

    Salem - Bro 4-8
    Jaha, och jag som trodde att Salem vaknat - mors. Bro är onekligen bra, oerhört mycket bättre än vad jag initialt trodde. Dom tre pinnarna är redan på banken.

    Tuna - Orminge 4-9
    Starkt av Tuna att knipa poäng av SB. Jag såg delar av matchen och man tog inte bara poäng man höll dessutom spelet uppe riktigt bra. Mot Orminge borde det dock vara klasskillnad.

    Jakan - SB 5-4
    Som vanligt är SB omöjligt att tippa. Detta tips är grundat på att dom kommer med normalt gäng, men det kan lika gärna bli 12-2 som 2-12.

    Kifen - Höjden 7-5
    Vårt största problem är att vi snart riskerar och inse det som Herr Karke insett för länge sedan - alltså att vi är ett helt ok div. 3 gäng. Senast mot BB på bortaplan räknade vi med en rejäl överhalning, med 8 man borta krigar vi istället till oss ett kryss med mersmak. Tappar vi ödmjukheten åker vi på däng med tvåsiffrigt mot Höjden, fortsätter vi och kämpa som mot BB, och dessutom i tre perioder och inte bara i två, så borde vi ha en 50/50 chans.

    SvaraRadera
  5. Vaxholm - Bele Barkarby 5 - 7
    Lördagkväll i Vaxholm, kan de va nåt? Jag tror det, och räknar med ett viktigt ryck i streckstriden.

    Vendelsö - Värmdö 8 - 5
    Inga trender verkar hålla, dum som man är håller man därför benhårt fast vid att Vendelsö fortsätter klättringen.

    Salem - Bro 9 - 5
    Ett helt ologiskt tips. Alla räknar ut Salem efter kollapsen senast. Så gör även Bro och glömmer t.o.m att ställa in skorna på planen. Det blir inte bättre av att Bro inte får ställa upp med mer än 10 man efter ingripande från kassören.

    Sollentuna - Orminge 6 - 12
    Om Orminge gör 10 på Vaxholm, borde man göra 15 mot Sollentuna. Riktigt så bra blir det inte, men det räcker och blir över.

    Jakobsberg - SB 5 - 5
    Krig till sista sekunden som vanligt. Borde helgarderas för det kan bli avgörande mål åt endera håll i sista sekunden.

    Kungsängen - Hammarbyhöjden 6 - 7
    Höjden verkar bättre på bortaplan än hemma i V-hallen, det borde räcka till 3 poäng.

    SvaraRadera
  6. Vaxholm - Bele Barkarby 4-7
    Vendelsö - Värmdö 6-5
    Salem - Bro 4-7
    Sollentuna - Orminge 6-5
    Jakobsberg - SB 5-4
    Kungsängen - Hammarbyhöjden 9-7

    SvaraRadera
  7. Jocke.
    Inte för att det är så mycket att se förmodligen men har du inte glömt sammanställningen?
    Man vill ju veta om man har åkt ner ännu mer eller krampaktigt håller sig kvar runt mitten av ligan :-)

    SvaraRadera
  8. ...fast nu läste jag vad du hade skrivit att sammanställningen kommer senare, sorry!

    SvaraRadera
  9. vaxholm - Bele Barkarby 7-5
    Vendelsö - Värmdö 6-3
    Salem - Bro 6-6
    Sollentuna - Orminge 4-7
    Jakobsberg - SB 6-4
    Kungsängen - hammarbyhöjden 6-3

    SvaraRadera
  10. vaxholm - Bele Barkarby 4-7
    Vendelsö - Värmdö 6-5
    Salem - Bro 6-9
    Sollentuna - Orminge 6-8
    Jakobsberg - SB 5-7
    Kungsängen - hammarbyhöjden 4-6

    SvaraRadera
  11. Nu finns resultatet från omgång 8 upplagt, se originalinlägget.

    SvaraRadera
  12. Vaxholm - Bele Barkarby 4-7
    Vendelsö - Värmdö 7-3
    Salem - Bro 4-8
    Sollentuna - Orminge 6-6
    Jakobsberg - SB 9-7
    Kungsängen - Hammarbyhöjden 4-6

    SvaraRadera
  13. Vaxholm - Bele Barkarby 6-6
    Hur lätt var det att tippa den matchen då? kan ju sluta precis huuuur som helst.Förövrigt undrar jag hur i bövelen man kan lägga en match 18.15 en Lördagkväll i Vaxholm ??? helt idiotiskt... Men men jag tror på delad pott i denna drabbning, båda lagen är riktigt bra i sina bästa stunder och det är små marginaler som kommer fälla avgörandet här. Lyckas Karke motivera hela sin trupp till denna sena lördagsdrabbning tror jag Bele kan vinna detta men nu tror jag, som sagt på kryss.

    Vendelsö - Värmdö 8-6
    Även fast jag tippat som en kratta sen det här tipset startade så har jag iaf haft rätt i en grejj. Att Vendelsö är bättre än vad många tror, SPECIELLT i sin korpiga hemmahall. Tror ändå det blir hyfsat jämt här men att Vendelsö tillslut står som segrare.

    Salem - Bro 8-5
    Hmmm. Svååår match att tippa utgången i.Du får ursäkta MN men jag såg eran match mot Vendelsö senast och det måste vara bland det sämsta jag ngnsin sett... Maken till håglöst,uddlöst hemmalag får man leta efter... MEN det var en match och jag tror ni repar er.Bro å andra sidan åkte på däng av oss senast i en mkt jämn drabbning . Tror ändå Salem tar detta. Jag tror Bros sätt att spela passar Salem perfekt.


    Sollentuna - Orminge 4-9
    Klar vinst till Orminge .. Allt annat är katastrof...

    Jakobsberg - SB 3-5
    Snaaaaark.Skulle inte gå och se den här matchen om jag så fick Karkes autograf. SB som numera står för So Boring möter Drillos pojkar från Jakan. Nu måste SB börja vinna annars blir det 4:an nästa år.


    Kungsängen - Hammarbyhöjden 6-6
    Helgens höjdpunkt :) Dom två sportligaste lagen i serien ska mötas i denna ,vad jag iaf tror,underhållande match.Kan inte se hur det ska bli ngr utvisningar i denna drabbning.Kungsängen är bra och det ska bli extremt kul att möta dom istället för att dömma dom vilket jag och den gode Tony gjort flera gånger.2 nykomlingar som nog torde vara nöjda med hur dom första 8 omg gått.(vi i hibk är iaf hyfsat nöjda).Det var EXTREMT starkt av Kungsängen att klara kryss mot Bele senast med tanke på att dom hade så pass många borta.Vi vann mot hemmastarka Bro senast vilket varken Orminge eller Bele mäktat med och vi ska försöka ha samma lag som då.
    Blir ett kryss i denna match tillslut tror Jag.

    SvaraRadera
  14. Foppa HIBK: Jag håller fullständigt med dig, DET VAR SKIT DÅLIGT!!!!!!

    SvaraRadera
  15. Bara att konstatera att min tips form är lite upp och ner... först bäst för att nästa vecka vara sämst...jämn njaaaa.
    Får väl skylla på serien, jämnare kan väl inte en serie bli och nästan alla lag verkar kunna slå alla, kul!
    Mitt tips denna vecka:

    Vaxholm - Bele Barkarby 5-7
    Vaxholm har fallit varje gång jag tippat på dom så i ren protest så tippar jag till Beles fördel.

    Vendelsö - Värmdö 8-4
    Vendelsö imponerade mer på mig än vad Värmdö gjorde när vi möttes så jag tror på säker etta här.

    Salem - Bro 7-9
    Bro måste vinna nu och Salem verkar aningen ojämna så därför tror jag att Bro drar det längsta strået.

    Sollentuna - Orminge 8-6
    Omgångens säkraste bortaseger om inte Orminge vinner den här matchen så är det konstigt.
    Men vi kämpar på med den tunna men tappra trupp vi har så jag lämnar hjärnan hemma och tippar med hjärtat...

    Jakobsberg - SB 5-7
    Jakan drog på sig sin första torsk förra veckan nu är det risk att den följs upp med en till om SB får ihop hyfsat lag. jag tror på SB denna match.

    Kungsängen - Hammarbyhöjden 6-6
    jag tror att detta blir en väldigt jämn match och mitt tips är kryss.
    Mitt enda kryss denna vecka så förmodligen så slutar dom flesta matcherna med kryss... :-(

    SvaraRadera
  16. Vaxholm - Bele Barkarby: 4-6
    Matchen mot Kungsängen vgår inte till historien som någon höjdare direkt, tycker två lag av den kalibern skall kunna prestera bättre. Men, men, nya tag denna helg med en 100% skade och sjukdomsfri trupp, precis som förra helgen...NOT! Full respekt för Vaxholm, en av de svåraste bortamatcherna i serien, men vi kämpar på och försöker göra vårt bästa för 3 poäng...

    Vendelsö - Värmdö: 3-5
    Gillar Värmdö och har ju viss insyn i SSL, vet ju därmed att förstärkning är på gång, kanske redan till denna match om pappersarbetet fungerat. Därav mitt tips.

    Salem - Bro: 6-6
    Skärpning MN, jag tror ju på dig och dina mannar, lika fixar ni om inte någon lurar Bro att det är Bele som står för motståndet ;-)

    Sollentuna - Orminge: 8-9
    Kan inte tippa dessa gäng, men Orminge var ju grymma mot oss utan att vinna så...

    Jakobsberg - SB: 6-8
    Nu får nog Fraggel smaka sin egen medicin, eller lyckas de kontra även i denna match?

    Kungsängen - Hammarbyhöjden: 5-7
    Hela Kifen från ordförande till lagkaptenen i P02 har väl basunerat ut för innebandystockholm att man saknade 99% av laget mot Bele. Foppa är rutinerad och går inte på det surret som de vitblåa kört med hela säsongen. Coach Roger möter sin överman i mannen med seriens snyggaste pannsnöre i "coachmatchen", Foppa hänger nämligen sista i tom kasse. Specialaren fungerar inte Roger, jag har "golat", sorry...
    Som en gardering vet jag att Foppa mutat domarna med friplåtar och lättklädda damer på Golden Hits. Herr ordförandes matchreferat kommer därför att ha rubriken DOMARSKANDAL ;-)

    SvaraRadera
  17. Senast undertecknad sprang efter lättklädda damer var i mitten på 20-talet då damerna ifråga bar rödvitrandiga heltäckande baddräkter och hatt. Mutan har därmed bollats tillbaka till Foppas gäng som fortfarande inte insett att deras snittålder snart är i paritet med domarparets :-)
    Domarskandalen kommer därför att utebli, åtminstone av ovan nämnda anledning.

    Lycka till allihop
    AA

    SvaraRadera
  18. Hjälp, domarna invaderar bloggen!! Ser att Polarn (AA's alltså) Per dömer hälften omgångens matcher... Hoppas inte han döljer sig bakom någon av tips-signaturerna...

    SvaraRadera
  19. Vaxholm - Bele Barkarby 5-5
    oavgjort i toppen, det är ju perfekt för HIBK...

    Vendelsö - Värmdö 6-4
    Tarketthallen och dubbelt så stor plan som Värmdö är vana vid hemma fäller avgörandet till Vendelsös fördel.
    Vart är alla skrytande fåglar förresten, jajustdet, dom skryter bara i medvind... :)

    Salem - Bro 5-7
    Svårtippat men jag tror Bro´s revanschlust gör skillnaden...

    Sollentuna - Orminge 4-7
    Vinner inte Orminge blir man ju mörkrädd... All kvalite finns i Orminge och det är endast underskattning som kan fälla
    dom.

    Jakobsberg - SB 5-3
    Också en lurig match som kan sluta åt alla håll. Men... det är sjukt långt ut till Jakobsberg från tullarna
    så jag gissar att SB inte ens har halva ordinarie truppen tillgänglig utan kör med sina mindre meriterande spelare.

    Kungsängen - Hammarbyhöjden 5-6
    Sköna Kungsängen ska få däng av oss om så det är det enda jag ska få i julklapp..... Nykomlingarnas rumble!
    Kungsängen, har ni betalat er faktura nu så er hemsida fungerar? Eller har ni bytt runt igen? Skramla ihop!
    (www.lagsidan.se/kifherrar ?)

    SvaraRadera
  20. Vaxholm - Bele Barkarby 5-6
    Vendelsö - Värmdö 5-2
    Salem - Bro 5-5
    Sollentuna - Orminge 4-7
    Jakobsberg - SB 5-3
    Kungsängen - Hammarbyhöjden 7-5

    SvaraRadera
  21. Tony HIBK
    Trodde du hade bättre koll på kollegornas hemsidor. Du hittar oss sedan ett antal år på laget.se/kifenherrochhj. Kort och klatchigt, eller hur

    SvaraRadera
  22. Vendelsö - Värmdö 14-5

    Vi börjar få ihop det.

    SvaraRadera
  23. Jag börjar också få ihop det. Poäng i alla fyra matcherna idag 3+3+1+2...

    SvaraRadera
  24. Grattis Jocke.
    Eftersom jag själv sannolikt stannar på noll poäng efter denna omgång så skall jag byta strategi igen.
    Framöver blir det tippning med hjärnan, god bless us all!

    SvaraRadera
  25. Jag var först!
    Måste ha varit den första som fick en nolla i tipset :-)Iaf av de som har lämnat i sin rad...

    SvaraRadera
  26. Personligen får jag inte ihop ett jäkla dugg - tveksamt om det blev många poänga för min del denna omgång? Det var väl egentligen bara den stenklara ettan på Kif - Real som satt.

    Tycker dock mer synd om Tony HIBK som verkar få en julklappsfri jul.

    SvaraRadera

Skriv vem du är. Det blir mycket roligare då...