tisdag 1 december 2009

Derbyvecka

Dags för årets första kommunderby. Enligt legenden är de de enda matcherna på året som Jakan verkligen vill vinna. Enligt en annan legend så underpresterar alltid Bele i dessa matcher.

Jodå, nog brukar Jakan vara laddade i derbyna, ingen brist på tändning där inte. Fast punkt 2 bröts rejält förra året, dubbelsegrar till Bele. Eftersom det dessutom blev pannkaka i söndags tror tändningen är på topp till söndagen. Två bottennapp i rad finns inte...

Veckans matcher:
09-12-05 11:15 IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden
09-12-05 15:15 Vaxholm - Kungsängen
09-12-06 12:30 Värmdö - Bro
09-12-06 13:15 Vendelsö - Orminge
09-12-06 14:30 Jakobsberg - Bele Barkarby
09-12-06 18:30 Salem - SB Innebandy

Otroligt intressant match mellan Vaxholm-KIF, känns som omgångens hetaste. Blir även intressant att se hur formtoppade Vendelsö kan hantera Orminge. Viktiga streckmatcher i botten, Tuna-HIBK och Salem-SB. Känns som HIBK inte har råd att förlora igen, då kan det bli riktigt tufft i vinter.

20 kommentarer:

  1. Jaha, så var det dax å förnedras igen! Det är ju nåt helt jävla otroligt va kass man e på detta! Men å andra sidan, hur lätt är det? Jag menar Bro slår Kifen, vem kunde ana det? Tuna slår Bele (enl. uppgift dessutom plättlätt), Vaxholm vinner och torskar om vartannat, Orminge ångar på trots att dom egentligen inte är märkvärdiga etc etc etc.
    Serien är ju helt omöjlig och tippa - antagligen just därför som det är så kul?!

    Tuna - Höjden 4-8
    Oerhört starkt av Tuna att spöa Bele förra helgen. I kombination med att Höjden nog är seriens formsvagaste lag så borde det betyda en trolig etta. Nu slår ju aldrig blixten ner 2 ggr på samma ställe så Höjden börjar nog i och med denna match marschen uppåt.

    Vaxholm - Kifen 5-7
    Det är helt och hållet upp till oss. Att vi är det något bättre laget vill jag ju förstås tro, men lirar vi med huvet under armen som vi gjort de fyra senaste matcherna så åker vi på torsk.

    Värmdö - Bro 3-9
    Lyssna nu! Bro, och inga andra, är i sina ljusa stunder seriens bästa lag! Dom har spöat ettan Orminge, tvåan Bele och trean Kifen. Som tur är kommer deras "ljusa stunder" lika ofta som skottår. Nu svävar klubben dock på moln och hela byn snackar plast. Dom två senaste matcherna har Bro imponerat så detta tar dom plättlätt (låt mig påminna om att det var precis vad jag sa om Bele mot Tuna!).
    Matchhjälte blir R Tarrander som först skadar 2 man, proppar ytterligare 3 för att sedan göra 6 mål!

    Vendelsö - Orminge 6-6
    Orminge måste landa någon gång - är det dax nu?

    Jakan - Bele 7-8
    Är Bele revanschsugna eller...?

    Salem - SB 7-3
    Kan gå hur som helst men det känns onekligen som SB är i fritt fall just nu.

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen expert, men du borde kanske, jag säger bara kanske, åtminstone fundera på att ändra uppfattning om serieledarna... :)

    SvaraRadera
  3. Vaxholms IBF - Kungsängens IF 5 - 7
    !! Jag gör avbön delvis inför Mr. Kungsängens (aka K. Milander aka Herr Ordförande)tunga argument och ändrar mig. Med tanke på hur sjukdoms och skadeläget ser ut så ändrar jag mitt tips här. !!

    IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden IBK 6 - 5
    Anta-effekten gav utdelning direkt för S-tuna, må vara omvänt men ändå. Kul att se att saker händer av de mest underliga anledningar som exempelvis när tränarna hoppar av. Kan det vara den “i-byxan-knutna-näven effekten” vi fick se resultatet av. Imponerande i vilket fall som helst att betvinga Bele. Dessutom är det vasst att göra 2 baljor i spel 4-5.
    HH verkar ha tappat all geist i laget, det händer ingenting där vad det ser ut. Den skrapan offentligt på hemsidan efter förlusten mot VIBF var inte att leka med. Dags att vakna igen!

    Jakobsbergs IBF - Bele Barkarby IF IBF 7 - 6
    Nu har Bro bevisat för omvärlden och Jakan att det går att röra och störa Bele och jag tycker, trots vad väldigt många säger, att Jakan är ett bra lag och att de hör hemma högre upp i tabellen. Bele peakade mot oss, allt stämde och jag kan faktiskt tänka mig att förlusten mot Bro var en “hybris-effekt” där man har börjat tro att det går att ställa in ena skridskon och att det löser sig av sig själv.

    Vendelsö IK - Orminge Wallenstam IBK 4 - 9
    VIK har bevisligen en mycket bra form men jag tror inte att de räcker till mot seriens suverän i år. Man inledde med 3 raka förluster och har efter det 7 raka utan förlust, om man nu inte skall räkna oavgjort som förlust, det svider ju som bekant ganska mycket med ett X. Överraska mig gärna dock!
    Det vore ett drömscenario för serien med två snabba torsk för Orminge men tyvärr tror jag inte att VIK, trots form och kvalitet i laget, är mäktiga uppgiften.

    Salems IF - SB Innebandy IF 5 - 8
    Tycker att det är tråkigt att se lag rasa genom seriesystemet och det är dags för SB att visa vad de har för kunnande i laget på riktigt. Har iofs skrivit exakt samma sak tidigare men nu är det ett bottenmöte man måste vinna och jag tror att man tar sig samman. Salem torskade senast mot Värmdö, ingen skräll egentligen men det är uppenbarligen så att tändvätskan och bortförklaringarna från MN har tagit slut.

    Värmdö IF - Bro IK 3 - 9
    Broiken öser på och kör över Värmdö!
    Så borde det vara men vi har sett alldeles för många skumma svängningar i serien i år för att det skall finnas någon logik i någonting alls, det blir väl det omvända förstås…

    Övriga tips, läs bloggen.... :-)

    SvaraRadera
  4. 09-12-05 11:15 IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden 6-5
    09-12-05 15:15 Vaxholm - Kungsängen 9-5
    09-12-06 12:30 Värmdö - Bro 3-7
    09-12-06 13:15 Vendelsö - Orminge 6-5
    09-12-06 14:30 Jakobsberg - Bele Barkarby 7-6
    09-12-06 18:30 Salem - SB Innebandy 3-6

    SvaraRadera
  5. Tänkte lämna in tipset i tid denna gång, och även fast ingen kommer tro mig att jag inte hade kollat resultaten innan jag skrev in dom sist eftersom jag sjukt nog träffade ett resultat helt rätt så hoppas jag på en KORREKT seger denna gång.. :) Fast, det är en jobbig H3 att tippa, inte minst med tanke på hur formsvaga OCH i behov av poäng vi är...

    IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden 4-7
    Vaxholm - Kungsängen 5-6
    Värmdö - Bro 5-8
    Vendelsö - Orminge 6-8
    Jakobsberg - Bele Barkarby 5-5
    Salem - SB Innebandy 6-4

    SvaraRadera
  6. Ännu en vecka i supertrean och nya svåra matcher att tippa.
    Hoppas att Sollentunas fina form och att Anta och Ola effekten håller i sig!
    Ibland måste man välja laget före jaget och det gjorde vi och det verkar ha slagit väl ut, bra!
    Vill bara betona att vi inte har något agg mot laget utan vi hoppas att det kommer att släppa nu så att man tar sig upp på säker mark och slipper kval eller i värsta fall nedflyttning.
    Situationen blev ohållbar och då valde vi att kliva åt sidan, så enkelt är det.
    Nog om det nu det är historia och nu ser vi bara frammåt!

    Veckans tips:

    IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden 8-5
    Jag hoppas att Sollentuna kan spela med samma fina inställning som man gjorde senast.
    Ett aggresivt försvar och giftiga kontringar har alltid varit modellen och när poängkungarna briljerar som senast så är det inte många lag som hänger med. Fortsätt så!

    Vaxholm - Kungsängen 7-5
    Vaxholm är en gåta, man blandar strålande insatser med riktiga plattmatcher och det är svårt att förutse vad som komma skall.
    Men jag tror att man tar sig i kragen och plockar 3 pinnar mot Kungsängen.

    Värmdö - Bro 4-9
    Sorry värmdö men jag tror att detta är en säker tvåa. Bro verkar ha hittat tillbaka till det spel som dom briljerade med i början på säsongen och man har ju poänggörare i massor så Bro vinner.

    Vendelsö - Orminge 7-11
    Orminge imponerar med sitt anfallsspel även om försvaret inte är så stabilt som det borde vara för att lyckas i kommande div.1 men det har man tid att förbättra och under tiden så kammar man hem 3 poäng från Vendelsö.

    Jakobsberg - Bele Barkarby 3-6
    Veckans superderby mellan ett Jakan som maler på och ett Bele som måste prestera betydligt mer än man gjorde förra veckan.
    Nu har man nog lärt sig läxan att man måste spela matchen man kan inte bara ställa in dojjorna!
    Ett laddat och revanchsuget Bele tar hem det här!

    Salem - SB Innebandy 6-3
    Salem med Kahn i laget sätter full fart på hemmaplan och SB hinner inte med, ser tufft ut för SB just nu, finns det någon ljusning?

    SvaraRadera
  7. Kära Ormingefan!
    Du har naturligtvis rätt. jag är helt värdelös på att tippa och dessutom borde jag erkänna Orminge mycket mer än jag gör. Jag tycker dock ärligt och uppriktigt inte att Ni imponerat, att då erkänna Er storhet vore ju som att ge upp för oss övriga.
    Nej, jag fortsätter nog och dissa Er med noll poäng i tipset som följd!

    SvaraRadera
  8. Ekman Sr
    Säg inte att du oxå ska börja med allehanda dimridåer. Sjukdomar, skavsår, mormor fyller år, ingen bensin i bilen etc etc trodde jag var vårt specialområde.

    P.S. "Herr Ordförande" och "Mr Kungsängen" står jag för men "Ken Milander" är faktiskt inte jag. Den snubben är alldeles för bra på att tippa D.S.

    SvaraRadera
  9. Måste bara hålla med Mr K ang Orminge. Man är snabba, man är jämna och man har vinnarskallar. Jämnheten är guld värd i denna serie full av inkonsekvent presterande lag, där det oftast är inställningen för dagen som avgör matcherna, inte den egentliga kapaciteten. Men Orminge spelar än så länge ingen imponerande innebandy.

    SvaraRadera
  10. Dags att kliva in i tippningen igen efter lååång bortavaro och total ickefokus på spelet med plast och boll ...

    Skönt att Tony inte han lämna in sitt tips i tid senast för då hade han ryckt ordentligt i den interna kampen

    Sollentuna - Höjden 5-7

    Vad hände egentligen i förra matchen när Sollentuna skrällde ordentligt mot BB ??
    Jag tror inte man når upp i samma kapacitet och att mitt kära Höjden tar sig i kragen och börjar sätta försvarsspelet igen som enligt uppgift vart under all kritik den senaste tiden .... Detta är ett måste om man skall hänga på i tåget bakom OW ! För tro mig kapaciteten finns i Real det är bara att börja leverera !!

    Vaxholm - Kifen 6-6

    Helt enkelt för att ett X passar så bra för de lagen som jagar bakifrån ....

    Värmdö - Bro 4-6

    Värmdö är inte lika dåliga som alla tror, fråga te.x MN i förra omgången ... men här går de bet mot ett av seriens bättre lag men det blir nog ganska tight.

    Vendelsö - Orminge 7-6

    Vendelsö i bra form och på deras hemmaplan blir en hård nöt att knäcka för seriens suveräner.

    Jakan - Bele 5-4

    Fraggel o co fixar en seger i slutminuten

    Salem - SB 6-4

    Löjligt besviken ;0) på Mr Höjden dvs Foppa som inte lyckades landa Hr Khan som han "lovade " skulle ansluta till Höjden redan innan säsongen började istället för att han skulle spela omotiverad i Huddinge, att han nu är klar för Salem känns inte helt rätt kan jag erkänna !
    SB i sin tur kommer inte att mönstra samma manskap som de gjorde mot oss igen och det gör att de får kliva ned en serie till i år ....

    SvaraRadera
  11. IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden 6 - 7
    Har #27 och #8 samma fart och precision som i söndags så blir det tufft för Höjden. Känns dock som Höjden nu är lite i samma situation som Tuna var inför förra omgången, tar man det hela rätt och krigar så kan vändningen komma. Om det är två krigarlag på plan är jag inte säker på att Tuna väger tyngst. Att tippa Supertrean är oftast samma som att tippa lagens mentala status för dagen...

    Vaxholm - Kungsängen 9 - 6
    Vaxholm plockar fram DM-spelet även i serien för en gångs skull.

    Värmdö - Bro 4 - 8
    Är det Bros tur att drabbas av hybris? Nej, dessvärre har man fått upp farten nu och gör processen kort med Värmdö, där dock pojklagsspelaren R Thelberg gör 3 kassar.

    Vendelsö - Orminge 9 - 7
    VIK börjar kännas hotfullt stabila nu. Formen håller en omgång till.

    Jakobsberg - Bele Barkarby 3 - 5
    Nej, Henke, det var inte det hala golvet som fällde Bele mot Tuna. Tror mer på hybris-teorin a la Ekman. Det gick för lätt i första perioden, och alla var redan i första pausen helt säkra på seger trots ynkna 2-1 ledning och klen intensitet. Då går det som det går. Det positiva med det är att tändningen kommer att vara en helt annan på söndag, och Jakan kommer att som vanligt tacka Löken för att förlusten inte blir större. Boris extratränande med Hawks borde också börja ge resultat snart, kanske ett hat trick på söndag?

    Salem - SB Innebandy 8 - 6
    Kan en Khan vända ett lag? Ja, ifall alla andra inte plötsligt tror att det är denne som ska görat, och glömmer bidra själv. Har ingen aning om hur Salem fungerar som grupp, så tipset grundas helt på att SB är i fritt fall.

    SvaraRadera
  12. IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden: 4-8
    Vaxholm - Kungsängen: 3-6
    Värmdö - Bro: 7-6
    Vendelsö - Orminge: 4-3
    Jakobsberg - Bele Barkarby: 3-5
    Salem - SB Innebandy: 6-3

    SvaraRadera
  13. IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden 5-6
    Vaxholm - Kungsängen 5-5
    Värmdö - Bro 6-8
    Vendelsö - Orminge 7-7
    Jakobsberg - Bele Barkarby 2-8
    Salem - SB Innebandy 7-3

    SvaraRadera
  14. Mr. Kungsängen aka Herr Ordförande.
    Jag ber allra ödmjukast om ursäkt för att jag kallade er (båda)vid ett namn som ni inte ville identifiera er med. Sånt händer i dessa tider av sammelsurium av alias och skyddade identiteter. :-)
    Vad beträffar mörkläggningar och annat så har jag absolut ingen inblick i laget (Vaxholm) utan gissar bara och utgår från rykten och lögner på byn. Vägledning från en blind man har alltid varit överskattad.
    Jag hälsar er varmt välkomna imorgon och hoppas att jag skall kunna guida er till rätta i myllret av omklädningsrum vi har att tillhandahålla i IF-hallen. Väl mött!

    SvaraRadera
  15. IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden 6-4
    Vaxholm - Kungsängen 5-2
    Värmdö - Bro 6-8
    Vendelsö - Orminge 8-6
    Jakobsberg - Bele Barkarby 0-10
    Salem - SB Innebandy 6-7

    SvaraRadera
  16. IFK Sollentuna - Hammarbyhöjden 6-4
    Vaxholm - Kungsängen 5-7
    Värmdö - Bro 6-4
    Vendelsö - Orminge 7-5
    Jakobsberg - Bele Barkarby 2-7
    Salem - SB Innebandy 4-3

    SvaraRadera
  17. Tuna-Höjden slut 4-8
    Vaxholm-KIF slut 5-3

    Vad jag som hastigast kan se är jag den ende som prickat in båda vinnarna. Men Mr K slår till med en riktig fullträff på Tuna-Höjden.

    SvaraRadera
  18. Vendelsö klarade Orminge ganska bra. 7-3 till Vendelsö

    SvaraRadera
  19. Salem-SB 4-0 enligt everysport. Det betyder att jag satte rätt vinnare i 5 av matcherna. Jag är på gång! Enda plumpen förstås på Bele...

    Bro är riktigt heta, 8-2 i första perioden mot Värmdö. Fast undrar om inte Vendelsö är bäst i serien just nu. Och just dom ska vi möta nästa helg... Dags för trendbrott nu, Forza Bele!

    SvaraRadera
  20. Om det var DM spel eller annat vet jag inte men Vaxholm körde över oss. Vi va riktigt bra men dom va bättre. Låt mig även här få ära den som äras bör - grattis Vaxholm!

    SvaraRadera

Skriv vem du är. Det blir mycket roligare då...