lördag 27 mars 2010

Kvalsurr #2

Jakan körde över Töjnan med 10-4 i kvalpremiären till Div 2. Antingen har Jakan hittat formen sent omsider eller så är helt enkelt klasskillnaden stor mellan trean och fyran. Men förvånad är jag inte, Jakan såg sammanbitna ut i serieavslutningen mot Bele.

Av någon anledning spelas kvalet i form av en enkelserie. Det blir därför också ett väldigt utspritt spelprogram. Sollentunas premiär sker inte förrän på tisdag, mot Tumba. Min gissning är att Jakan och Sollentuna kommer att stå på 6 pinnar inför avslutningensomgången. Och Sollentuna-Jakan i Silverdal blir då helt avgörande för vem som tar hem kvalet.

Ikväll tar Orminge emot gotlänningarna i returmötet i Div 1-kvalet. Skulle bli oerhört förvånad om Orminge inte går vidare där. Men däremot tror jag det blir riktigt svårt att i nästa omgång besegra Tillberga som imponerat på slutet. Först slog man Aros Hammarby i en direkt avgörande seriefinal, och gör nu processen mycket kort med Strömsbro i första kvalomgången. Tobias Olofsson är lagets poängkung med 50+21 i serien. Sådana profiler har vi tyvärr inte haft i årets supertrea.

7 kommentarer:

  1. Ett större fiasko en Beles måste väl ändå vara SSL-satsande Bajen? Utslaget i allsvenska kvalet med totalt 7-10 mot Örebro. Det dröjer innan Bajen ens kommer nära SSL.

    Grattis Avellan & HSK, som lyckades med minsta möjliga marginal ta sig vidare i nämnda kval efter en riktig rysare där Wafa inte oväntat blev matchvinnare med mindre än 2 min kvar att spela.

    SvaraRadera
  2. Orminge slår HH med 8-4 idag, och 15-10 totalt.

    Imorgon tror jag VIK får svårt i Allianshallen mot Livets Ord.

    SvaraRadera
  3. Varför skulle Beles säsong vara ett så stort fiasko? Har svårt att förstå att alla lag i serien tydligen har satt upp en enorm målsättning för Bele?? Självklart har jag själv och många andra i Bele satt upp en hög målsättning inom gruppen(!), men jag förstår fortfarande inte vad utomstående senare kan få det till att vi är bäst i världen på alla möjliga vis. Ödmjukare lag än något tror jag man får leta efter, ändå blir vi framställda som svin rent ut sagt... Ska man skämmas för att man har ambitioner om att gå uppåt? Ja, då får vi ta mig fan skämmas i Bele! PS. Vi kommer att sikta på att gå upp nästa år också! Om det nu råkar sticka i ögonen på vissa människor...

    / Brukar inte kommentera här, men kände att det blir svårt att låta bli! Tack för en fantastisk blogg och ett fantastiskt stöd! Forza Bele... / Mvh Boris #20

    SvaraRadera
  4. Tack själv Boris! Håller helt med, det är verkligen märkligt hur allt som Bele gör och inte gör hela tiden engagerar mer än vad som händer i alla tyckares egna föreningar. Exempel: Släpper vi INTE en spelare omgående - då är det skit. Släpper vi istället en spelare - då är det också skit. Det är bara att inse att vad vi än gör så är det skit i vissas ögon. Bele berör...

    Nästa säsong blir otroligt intressant, tror det blir mindre uttrymme för "plojgängen" med flera satsande lag som slåss om topplatserna. Och givetvis har vi som målsättning att vara med i den striden.

    SvaraRadera
  5. Vi får hälsa VIK välkomna till nästa års Div 2 Stockholm. Dyngtorsk med 5-1 borta mot Guds Lag och säsongen tog som väntat slut redan i första kvalomgången.

    SvaraRadera
  6. Måste ju säga att Ni i Bele delvis själva bäddar för denna ständiga överskattning av Ert lag och hur extremt förträffliga Ni ska vara. Det har ju hänt fler än en gång att man på denna blogg kunnat läsa inlägg typ "med det spelarmaterial vi har borde vi vunnit den och den matchen" eller kommentarer från överskattade spelare om att man skå gå hem om man inte vinner den eller den matchen. Den typen av korkade och okunniga inlägg bidrar till mångas skadeglädje när Ni inte lyckas.

    För egen del säger jag det igen; Ni bör vara klart nöjda med Er tredjeplats. Ni kanske inte har överpresterat men något misslyckande är det absolut inte frågan om. Er styrka har Ni fortsatt på bänken inte på plan!

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha.... Vilken skön profil den där MR Kungsängen. Överskattad, ja eller hur... he he he. Verkar vara ett favorit uttryck från din sida. Vem har överskattat mig? Jag själv eller? Du eller? Sett till poängen jag producerade i år kan jag inte se mig själv som överskattad. Lägg till att jag i år kom tillbaka från ett års frånvaro från innebandy pga en allvarlig skada. Nja, överskattad går inte riktigt ihop....jag producerade helt klart vad som förväntades, om det nu är mig du syftar på. Det verkar som det iaf. Hur som helst. Lycka till vidare önksar jag både dig och Kungsängen. / Mvh Boris

    SvaraRadera

Skriv vem du är. Det blir mycket roligare då...