tisdag 19 januari 2010

Det börjar dra ihop sig...

Orminge-Bele på söndag. Den som tar hem den matchen kommer ha ett ruggigt bra utgångsläge inför slutspurten. Dessutom Bele-Bro helgen efter. Ska Bele till kval krävs nog minst 4 pinnar i dessa 2.

Flera andra ruggigt intressanta matcher i omgång 16. Nr 1 är förstås Bro-Jakan. Vaxholm har börjat få tätkänning igen, men hur klarar man Salem på bortaplan? Vendelsö-Slta - vinnaren är med i kvalstriden. Dessutom en otroligt viktigt match för ett KIF, där Wingen rapporterar att glädjen är som bortblåst. Ny förlust och det börjar se riktigt illa ut.

Lördag 23 januari,
16:00 Salem - Vaxholm
Söndag 24 januari,
11:30 Vendelsö - IFK Sollentuna
11:45 Värmdö - Kungsängen
14:30 Orminge - Bele Barkarby
15:30 Bro - Jakobsberg
16:45 SB Innebandy - Hammarbyhöjden

PS! Jag har inte hunnit rätta Omgång 15 än, återkommer under veckan.

20 kommentarer:

  1. Salem - Vaxholm 7-5
    Vendelsö - IFK Sollentuna 8-8
    Värmdö - Kungsängen 4-3
    Orminge - Bele Barkarby 5-6
    Bro - Jakobsberg 9-4
    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 6-6

    SvaraRadera
  2. Salem - Vaxholm 7-4
    Vendelsö - IFK Sollentuna 8-6
    Värmdö - Kungsängen 5-5
    Orminge - Bele Barkarby 6-6
    Bro - Jakobsberg 6-2
    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 3-6

    SvaraRadera
  3. Sjukt svårtippad omgång med många "heta" matcher. Ohetaste matchen på kupongen är nog (tyvärr) vi mot SB, alla andra matcher skulle man ju fan vilja se. Kanske iof inte Bro-jakan eftersom jag hellre badar isvak med Karke än kollar på jakan när dom spelar innebandy, men men,
    här kommer iaf mitt tips.
    Glöm heller inte att vi i Höjden,efter påtryckningar från Bele-Jocke,kommer sända vår match via webradio !!! på 104,7(ja det är lugna favoriter) kl 16,45 börjar vår match.Dom har lovat att gör en 2timmars paus i "kärlekshälsningen" så vår match skall kunna sändas live.Ska bli kul att se utfallet av detta. Kommentatorer är inga mindre än MN från salem tillsammans med "experten" mr kungsängen himself !! Och vid "rinkside" står Karke för knivskarpa pausintervjuer med spelarna samt elitseriemässiga analyser.... :)


    Salem - Vaxholm 7-5
    Jesus vilken skillnad det var att möta salem för ngr veckor sedan mot när vi mötte dom i oktober månad... Ett helt nytt lag, och då ska tilläggas att Kahn var helt värdelös mot oss senast. Däremot Hedeståhl var grym. Hade vi vetat att han var sådär bra fortfarande hade vi gjort det annorlunda. Tror faktiskt Salem tar detta men det kommer bli en riktigt tight match...

    Vendelsö - IFK Sollentuna 8-5
    Vendelsö Hockey Klubb fortsätter att imponera och kommer nog ta detta . Har dom verkligen supertreans bästa målvakt? Jag lämnar den frågan obesvarad men sjukt bra har han varit senaste matcherna iaf.Mot oss var han en VÄGG !!

    Värmdö - Kungsängen 4-7
    Jag tycker Kungsängen är ett mkt trevligt gäng grabbar och dom "eldsjälarna" runt laget likaså MEN vad är det som händer "därute" egentligen??? Ta deras gästbok tex.. Vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser i den, det är så pinsamt låg nivå ibland så jag tycker webmastern borde gå in och ta bort vissa inlägg..
    Det kommer i vilket fall som helst bli en tuff match. Värmdö har fyllt på med ngr riktigt kompetenta lirare och kan mkt väl vinna det här.Tror dock på bortaseger.

    Orminge - Bele Barkarby 5-8
    Vilken match ! seriefinal ! Vad ska du göra för magiskt nu då Karke ? Sjukt viktigt för framför allt Bele. Måste få fart på Boris och Mange. Kan isen vara det dom behöver för att komma upp i normal standard?? Hoppas det. Tror Bele tar denna batalj.

    Bro - Jakobsberg 6-4
    Upp och ner laget Bro.Lite som oss i Höjden med skillnad att vi inte är "upp" lika ofta som Bro :) . Måste vinna här om man inte vill förlora till tätstriden.Jakan har tydligen fått förtärkningar från spiders. Det var ju på tiden. Frågan är hur länge dessa nyförvärv kommer tycka det är kul att spela "brunk deluxe" i jakan...

    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 4-7
    Och så kommer vi då till vänskapsmatchen mellan seriens 2 äldsta och minst träningsvilliga lag.För SB är det ju typ redan kört i serien medans för oss är vinst ett måste..
    Kan gå hur som helst. Läste att Gunnarzon självklart är tillbaka i SB till helgens match efter att ha varit borta ett tag pga sjukdom...Typiskt.. Vi har iof fått tillbaka vår och förmodligen supertreans bästa back(tillsammans med Hjärtner) denna match efter att ha varit borta i 4månader. Tror och hoppas på seger för oss här.

    SvaraRadera
  4. Jaha, då fick man inte vara först med det...
    Jag har haft planer på detta med radioreferat i månader och sökt programvaror och i veckan fick jag ihop en lösning som jag eventuellt skulle presentera till nästa bortamatch. Nu blev jag likt förbannat inte först med det.
    Nåväl, det är ett mycket roligt och spännande initiativ ni tar i Höjden, jag erkänner mig besegrad men kommer förmodligen att fullfölja mina planer ändå eftersom jag hoppas att Vaxholm kommer att ha med toppstriden att göra åtminstone och då kanske det finns ett intresse för matchen....dessutom kommer det att bli mer uppiggande musik i pauserna i min "kanal" :-)
    Men jag lovar, jag kommer absolut att följa matchen.

    Till tipset då:
    Salem - Vaxholm 3 - 8
    Jajaja, det kommer jag att få äta upp, jag vet...

    Vendelsö - IFK Sollentuna 4 - 6
    Inget snack om detta tycker jag, S-tunas formtopp är hysterisk verkar det som och om de fortsätter så här så är de en uppflyttningskandidat. Vendelsö är bra som lag men jag tror att orken kanske börjar tryta.

    Värmdö - Kungsängen 4 - 4
    Det blir ett kryss, inget snack dessutom tror jag att KIF kommer att vara nöjda med det efter matchen.

    Orminge - Bele Barkarby 2 - 7
    Nu kommer Beles spurt att inledas.
    Seriefinal där Orminge kommer att krossas totalt när Karke analyserar sönder OW.

    Bro - Jakobsberg 3 - 2
    Tätt och hett, kommer att bli en kamp om varenda millimeter av planen och inte ett dammkorn kommer att ligga orört på planen efter matchen.

    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 7 - 3
    Förmodligen kommer Höjden vara tagna av stundens allvar när det är direktsändning och fatta att matchen har börjat först i tredje perioden när SB har lekt in 5-0. Först då vaknar HH och vinner resten. Eller så har jag fel...
    Imponerande att man går från nivån att inte rapportera live i IDA till radiosändning, vilket lyft!

    SvaraRadera
  5. Glömde skriva att jag fattade skämtet Foppa :-)

    SvaraRadera
  6. Vad bra Ekman .. Jag fattade helt ärligt inte att du förstod att det var på skämt.. Blev lite orolig där :) .

    SvaraRadera
  7. Skall ärligt säga att jag väl läste lite väl hastigt och slarvigt och svalde det totalt, skickade in tipset och insåg det vansinniga när jag läste en gång till.... Fan så kul!
    Å andra sidan så brukar jag torska på ett och annat aprilskämt oxå, men det kan man bjuda på tycker jag. Sjukt kul iaf.

    SvaraRadera
  8. Först vill jag tacka Foppa för förtroendet att tillsammans med MN leda premiären av Herrtreans webradio. Jag kan lova att det blir sakliga, nyanserade, oprovocerande och oerhört kompetenta kommentarer (enda orosmolnet därvidlag är väl Karke).

    Vad gäller nivån på vår hemsida så är det vårt minsta problem just nu.

    Salem - Vaxholm 7-3
    Trots att Kahn va kass även mot oss och att Hedeståhl inte ens var med så lekte Salem med oss. Sorry Ekman men här får Ni slita.

    Vendelsö - Tuna 8-4
    Vendelsö har blivit mitt nya hatlag. Dels spelar dom 15 omgångar med icke spelklar spelare utan att någon av oss har hår nog i arslet att agera. När vi i Kifen nu gör det så verkar dom på nåt sätt komma runt vår protest genom att förmå IFF att bakdatera övergången. Dom har dessutom i nr 18 seriens, enl. mig, mest opolerade spelare och dels har dom en besvärande duktig keeper. Som lök på laxen är dom numera riktigt bra (och det är ju alltid irriterande)! Det här vinner dom tyvärr väldigt enkelt.

    Värmdö - KIF 0-0
    Vi underpresterar i varje byte just nu och tills vi kommit upp i åtminstonde 50% så går det inte att tippa nåt annat. Dom ända som håller måttet någorlunda är våra pyttisar.

    Orminge - BB 5-6
    Karke ta tag i det här nu! Orminge övertygar inte på mig så detta borde Ni vinna lätt. Å andra sidan kanske inte Ni imponerar så fasligt heller!

    Bro - Jakan 8-3
    Av flera skäl så hoppas jag vår kommun får ett lag i åtminstonde kval till ettan - då måste denna match vinnas Bro!

    SB - Höjden 4-6
    Omöjligt för mig och tippa! SB hade jag inga förväntningar på så dom kan jag inte kalla för en besvikelse. Höjden å andra sidan är, näst efter oss själva, säsongens hittills störsa besvikelse. Det här vinner dock Höjden bara därför att!

    SvaraRadera
  9. tjaaa...Eller fyra matcher totalt, samtliga efter klartecken från innebandyförbundet. Dåligt av en förening att lita på sitt nationsförbund. Men jag antar att det är Vendelsös fel också att iff hade julledigt så att övergången inte lades in på internet trotts att den var klar långt tidigare?

    Att ingen agerat mr Kungsängen kan ju bero på att det inte finns någonting att reagera på förutom katastrofal uppdatering och hantering från förbunden. Det är dock bara att hata på! Någon ska ju göra det också.

    SvaraRadera
  10. Haha, förbundet har väl tjänat in en och annan krona i protestavgifter på den där soppan ;)

    SvaraRadera
  11. Lördag 23 januari,
    16:00 Salem - Vaxholm 7-9
    Söndag 24 januari,
    11:30 Vendelsö - IFK Sollentuna 8-5
    11:45 Värmdö - Kungsängen 5-5
    14:30 Orminge - Bele Barkarby 7-8
    15:30 Bro - Jakobsberg 9-3
    16:45 SB Innebandy - Hammarbyhöjden 3-7

    SvaraRadera
  12. 16:00 Salem - Vaxholm 6-5

    11:30 Vendelsö - IFK Sollentuna 3-6
    11:45 Värmdö - Kungsängen 6-4
    14:30 Orminge - Bele Barkarby 7-5
    15:30 Bro - Jakobsberg 8-5
    16:45 SB Innebandy - Hammarbyhöjden 6-5

    SvaraRadera
  13. Salem - Vaxholm 8-5
    Med Kahns intåg har Salem blivit ett lag att räkna med. Såg deras match mot Kungsängen, halvbra fart med en Kahn som stundtals dominerade. Fast Kahn, har inte sett maken till sämre straff, vad hände?? Tror Vaxholm får det tufft i denna match..

    Vendelsö - IFK Sollentuna 8-6
    Vendelsö Hockey fortsätter att vinna matcher med sin "tuffa" spelstil. Dem har hittat ett vinnande koncept, kanske inte det mest graciösa men effektivt är det. Malmkvist hänger tre men det räcker inte.

    Värmdö - Kungsängen 4-7
    Jag måste tro på mitt gamla Kungsängen. Värmdö är det lag med klart sämsta defensiven i serien, vi hade lekstuga mot dem i första perioden. Det är fria gator längs kanterna och huvudgatan i mitten kan man utnyttja. Lite mer glädje i Kifen så vinner ni detta, Jens och Johannes hänger 2 var och Stenis drar in en balja, skjut mer Stenis !

    Orminge - Bele Barkarby 5-6
    Sjukt svårtippad match, hade gärna sett denna match. Orminge var bra när vi mötte dem, bredden på truppen avgjorde matchen mot oss. Defensivt är dem svaga långa stunder av matchen, och tror Bele kommer kunna lira ut dem rätt rejält. Men frågan är om Bele får igång sin effektivitet? Tror att Bele går vinnande ur denna strid och jämnar till toppen av tabellen.

    Bro - Jakobsberg 7-5
    Alltid tuffa matcher mot Jakan (tydligen). Var inte med i förra mötet mot dem och vet inte speciellt mycket om laget. Jakan känns rätt osynliga i en serie där det annars är ett överflöd av profiler. Vi kommer vid slutsignalens tjut inkassera tre pinnar och hänga på i toppen av tabellen.

    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 5-5
    Snark, sorry Hammarbyhöjden men så fort SB har hemmamatch så är det döden dött. Ett skönt lag med gamla lirare men tröttare match har jag aldrig varit med om. Kan ni hålla er vakna i HH kan ni nog vinna matchen men tror det blir svårt.

    SvaraRadera
  14. Salem - Vaxholm 7-7
    Vendelsö - IFK Sollentuna 4-9
    Värmdö - Kungsängen 3-7
    Orminge - Bele Barkarby 4-8
    Bro - Jakobsberg 9-6
    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 2-7

    SvaraRadera
  15. Salem - Vaxholm 5-6
    Här blir det jämnt tror jag. Salem har dock ingen Hedståhl i laguppställningen denna gång, och då tippar vågskålen över till Vackers fördel. (Eller är det en fint från MN?)

    Vendelsö - IFK Sollentuna 6-8
    Tror #27 blir tungan på vägen här, men Malmqvist bidrar också som vanligt. Jeppe W har nog också flera gamla lagkamrater i VIK som han vill impa på.

    Värmdö - Kungsängen 4-6
    Ödesmatch. Ruggigt svårtippat. Tippar med hjärtat då, och då blir det ofta fel. Jag hoppas verkligen Nicke kunnat ingjuta glädje i truppen, annars blir det här en ny svår prövning för Mr Kungsängen. Värmdö IF har ingen innebandykultur längre och är inte värda få häng på framförvarande lag. KIFens målvakt blir matchhjälte.

    Orminge - Bele Barkarby 4-7
    Målkåta Orminge öser in mål mot alla utom Bele. Tyckte 4-3 var klart i underkant i förra mötet och kändes aldrig som vi var riktigt hotade. Tror vi kommer ännu bättre laddade denna gång.

    Bro - Jakobsberg 5-5
    Det känns som Jakan är på uppgång med vitaliserande nyförvärv och de kommer sälja sig riktigt dyrt här. Sonnevi vill gärna skriva ett nytt referat där han kan klanka ner på Börje och Jonas. Bro har inte hittat tillbaka till höstformen än, men Hjärre räddar en pinne i 6 mot 5, tid 19.44, efter att BandanaHenke effektivt skymt målvakten.

    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 7-4
    Det är inga träningsnarkomaner som möts här, så det blir en sista period med en del individuella misstag. SB spelar bara för skojs skull numera, utan press blir det lite mer avslappnat och lite färre misstag mot ett nervöst Höjden.

    SvaraRadera
  16. Salem - Vaxholm 6-4
    Vendelsö - IFK Sollentuna 4-7
    Värmdö - Kungsängen 7-5
    Orminge - Bele Barkarby 5-6
    Bro - Jakobsberg 5-5
    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 5-3

    SvaraRadera
  17. Salem - Vaxholm 6-5
    Vendelsö - IFK Sollentuna 7-5
    Värmdö - Kungsängen 5-7
    Orminge - Bele Barkarby 4-8
    Bro - Jakobsberg 6-7
    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 4-9

    SvaraRadera
  18. Salem - Vaxholm 8-6
    Vendelsö - IFK Sollentuna 4-6
    Värmdö - Kungsängen 3-10
    Orminge - Bele Barkarby 4-5
    Bro - Jakobsberg 9-6
    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 7-5

    SvaraRadera
  19. Salem-Vaxholm 5-6
    Infekterad historia med den ökända 19-6 vinsten för Vackers. Nieminen har hakat upp sig på detta och fullkomligen hatar Vackers och allt som har med dom att göra. Tror dock inte att Nieminens engagemang räcker till här.

    Vendelsö-Sollentuna 7-8
    Två bra lag med ett par riktigt vassa spelare. Powerplay avgör här och det är Malmkvist sticka som är glödhet för dagen.

    Värmdö-Kungsängen 6-6
    Kungsängen är utan tvekan det bättre laget med dom bättre spelarna. Tyvärr är stämningen inte på topp och detta är nåt man måste ta tag i omedelbart. Utan glädje kommer Kifen få det svårt i fortsättningen. Kanske en gemensam utgång med Broiken skulle få upp humöret så vi får igång bandyn på allvar i kommunen.

    Orminge-Bele 8-5
    Tror Bele får svårt med att stoppa alla ynglingar som springer överallt och lite mer. Skulle dock vara trevligt med en Beleseger och tajta till denna serie ytterliggare.

    Bro-Jakan 9-5
    Spelar ingen roll hur mycket nya spelare Fraggel har tillgängliga. Jakan kan inte vinna mot Bro och så är det bara. Maken till spöke har aldrig skådats. Tveksam till att dom ens dyker upp. Bortslösad tid. Och det vet Fraggel också:-)

    SB-Hammarbyhöjden 5-8
    Spy Bar mot Gröne Jägaren. Kan det bli bättre?
    I mina nögon är stureplan passè och det är även garbbarna i SB. Söder börjar komma till liv och levererar inte bara i nattlivet utan även på plan.

    SvaraRadera
  20. Jag bara MÅSTE få be och böna lite xtra xtra till WEB MAESTRO och höra mig för om jag inte får lämna in en VÄLDIGT sen kupong (För nu ligger jag väl snart efter Foppa åxå och det har jag som du förstår svårt att smälta ;0)

    Salemsmatchen igår lämnar jag utan kommentar (fast jag skrev tidigt att Zirath, Hedståhl och mitt drömförvärv ... ;0) skulle göra dem svårslagna ...) MEN jag hoppas att chiefen kan ta med dessa tips så att inte Foppa rycker åt sig en för stor ledning mot den hårt kämpande 2 barns pappan ;0)

    Vendelsö - IFK Sollentuna 6-4
    Vendelsös 1:a lina samt deras keeper ser till att 3 pinnar stannar i de södra förorterna.

    Värmdö - Kungsängen 5-5

    Som jag har sagt tidigare ... många lag får svårt i den hallen som bara måste ordnas till Gör Om, Gör Rätt som jag brukar säga !

    Orminge - Bele Barkarby 6-5

    Håller med föregående tippare att det är en sjukt svårtippad match, tror dock att OW avgår med segern men det blir jämnt värre.

    Bro - Jakobsberg 6-3

    Dags för schtekarna ifrån norrort att börja leverera under press !och vad kan vara ett bättre tillfälle att visa att upp sig från sin bästa sida än emot Fraggel o co ??

    SB Innebandy - Hammarbyhöjden 4-9

    Revansch för den försmädliga poängförlusten senast som tyvärr visade sig inleda den tråkiga resan emot det nedre regionerna ;0(
    Rättning i ledet och ett gott slit från samtliga leder till en välbehövlig seger !! i nästa års hemmahall ?? ;0)

    SvaraRadera

Skriv vem du är. Det blir mycket roligare då...