söndag 17 januari 2010

Tungt för Hawks

Förlust mot Lillån och möjligheterna till allsvenskt spel börjar se mikroskopiska ut. Enda glädjeämnet att Avellan sätter sin första kasse för säsongen. Forza Avve!

Åter till Bele-land. Isen, från just Hawks, fick ingen speltid idag. Tom rullar på med samma mannar hela matchen. Såg ut (och lät) att trivas som ende coach i båset, men hoppas han är mer aktiv när det behövs.

Borde för övrigt vara tvång på att direktrapportera Div 3-matcherna i IDA. Det är ju uselt att de flesta klubbar är fullkomliga IT-noviser. Nu är matcherna slutspelade sen flera timmar men varken KIF eller HIBK har registrerat några resultat. USELT!

4 kommentarer:

  1. Nja..... Håller kanske inte med... Har rapporterat den för ca 30min sen, IDA systemet uppdaterar inte direkt, varför vet jag inte. La in den i princip direkt när jag kom hem.

    Sen kanske du har en poäng i att man ska direktrapportera, det vore roligare för utomstående och kanske kan höja statusen mer. Håller nog med även fast det kanske innebär mer jobb för en "liten kompisklubb" som HIBK.

    Iaf, jag har för mig att reglerna nu säger 4timmar och våran match var klar ca 19.00 tror jag. Jag kom hem 21.30, matchen inlagd ca 22.00. Klart godkänt med dagens regler. Vi vann förresten med 6-3 ifall du ville veta resultatet.

    Kollade KIFs gästbok, verkade som om Salem vann typ med 5-8 men jag vet inte om det stämmer.

    Jag tycker du/vi kan ta upp krav på direkt IDA rapportering för H3:an nästa säsong...

    SvaraRadera
  2. Sorry, jag var lite sur. Nothing personal. Men systemet med rapporteringen bör som sagt förbättras till nästa sesse. Det inkluderar även IDAs funktionalitet och förbundets hemsida som ideligen ligger nere på söndagar.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att alla känner till min inställning i denna fråga men jag kan ändå bara instämma i Jockes irritation, dock inte denna vecka men tidigare har en del resultat legat och seglat i flera dagar och det är absolut underkänt.
    Förbundet skall definitivt ha kritik för sin erbarmeliga IT-del. I övrigt är jag fullkomligt övertygad om att det finns ett otroligt stort intresse för att följa direktrapporteringen i IDA, det märks inte minst när jag liverapporterar från Vaxholms matcher att "behovet" och publiken finns. Tycker att direktrapportering i IDA är en av de billigaste formerna av marknadsföring man kan tänka sig, oavsett om man är ett kompisgäng eller en stor organisation. Denna diskussion bör föras med förbundet på sikt.

    SvaraRadera
  4. Lugnt Jocke, tog inte illa upp. Jag tyckte bara att jag skötte mig inom reglerna just nu men jag håller med er båda om att det nog vore det bästa och roligaste för alla parter att direktrapportering sker i ida.. Jag har följt ett par matcher i år i IDA och det är faktiskt kul när man inte har möjlighet att se matchen live. Sen kan man diskutera IDAs pedagogiska uppbyggnad men ju mer jag använder det desto mer ok tycker jag den är...

    I våran match mot Värmdö så hade domarparet observation... -> Petigt värre... haha, ganska roligt att det blir så när det är en obs. Men jag blir säkert likadan själv. Tror ca 3-4 frislag längst nere vid eget mål fick slås om pga bollen låg ngn meter fel tex.... 3-4 utvisningar för slag också totalt för båda lag.... Det har inte hänt i ngn annan match i år vad jag kan komma ihåg...

    SvaraRadera

Skriv vem du är. Det blir mycket roligare då...