tisdag 27 oktober 2009

Dags för omgång 7

Två lag är ännu obesegrade, Kungsängen och Jakobsberg. Det hade jag definitivt inte räknat med, och är en bidragande orsak till att jag dalat betänkligt i tipstävlingen. Blir i varje fall mycket intressant att se hur länge nollorna håller i sig.

Veckans omgång:
2009-10-31
Vaxholms IBF - SB Innebandy IF
2009-11-01
Jakobsbergs IBF - Salems IF
Vendelsö IK - Bro IK
Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF
Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK
2009-11-02
IFK Sollentuna - Värmdö IF

Så här slutar det förmodligen inte, men man kan ju alltid hoppas:
Vaxholm - SB 7 - 4
Vaxholm på rätt iväg igen. SB släppte in 8 raka mot KIF, med lite tunnare uppställning än Höjden-matchen. Håller bara Vaxholm fokus på uppgiften så vinner man.
Jakan - Salem 5 - 4
Förutom storsegern mot Höjden i premiären så har Jakans matcher varit riktiga rysare oavsett motstånd. Ställs nu mot ett Salem som verkar ha hittat formen. Sett till mina tidigare tips så borde jag tippa Salem, men Jakan verkar inte ge sig, så vi utgår från att Sonnevi avgör med 8 sek kvar. Skulle tipset bli fel, kan jag trösta mig med Jakans första förlust i år.
Vendelsö - Bro 5 - 8
Antingen fortsätter Bro segertåget, eller också är man så nöjda efter Bele-matchen att man tar lite för lätt på uppgiften. Slantsingling säger alternativ 1 och Bro-seger trots svårspelat underlag. Hjärre gör 4 ass på läckra uppspel.
Hammarbyhöjden - Bele 5 - 6
En otroligt viktig match där inget av lagen har råd att tappa poäng efter söndagens förluster. Mange rapporterar om lättsam stämning och nya formationer på träningen igår. Jag tippar med hjärtat och hoppas att ett revanschsuget Bele kliver på segertåget igen.
KIF-Orminge 6 - 4
Jag har kontinuerligt rackat ner på KIF. Lätt lottning, nu kommer man ner på jorden osv. Men det är bara att omvärdera och ge Öberg & Co cred för det man presterat. Vinden håller i sig även denna omgång och det blir en ny trepoängare mot ett frustrerat Orminge. (Denna omvärdering är väl förstås feltajmad och så får jag väl själv en ny 0-poängare i tipset...)
Sollentuna - Värmdö 10 - 7
Hoppas Malmqvist håller formen, annars går väl även detta tips åt h-e. M har legat bakom 55,6% av Sollentunas mål hittills. Värmdös sista chans att få någon som helst kontakt, men det blir nog spiken i kistan redan här.

23 kommentarer:

  1. Mysigt att bli struken medhårs ;) Hehe... Nu kan jag sova lugnt.

    SvaraRadera
  2. Vaxholms IBF - SB Innebandy IF 7-7

    SB lyckas dra med sig Gunnarzon och får därav med sig en poäng hem. Svårspelad hall tydligen. SB:s rutin gör dock att de lyckas anpassa sig efter de dåliga förhållandena. Vill egentligen tippa Vaxholmvinst här men vågar inte.


    Jakobsbergs IBF - Salems IF 4-6

    Salem är på uppgång. Jakan är stillastående i tabellen. Jakan sporthall gynnar dock Zirath som gör ett par baljor.

    Vendelsö IK - Bro IK 5-8

    Broiken fortsätter sitt segertåg och vinner den här matchen med 3 baljor. Pata gör flest pinnar.


    Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF 5-4

    Riktigt rolig tillställning som man inte borde missa. Två tokladdade lag som båda har bra chanser att hamna över strecket. HIBK Är jävligt revanschsugna efter senaste förlusten och visar det också i denna match som man vinner med uddamålet.

    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK 6-6

    O/W stooorfavoriter. Mött deras juniorer ett antal gånger. De är duktiga. Vi kommer att få stora problem i defensiven och inte skapa mycket framåt. Tror dock viljan finns där och vi åtminstone får oavgjort.

    IFK Sollentuna - Värmdö IF 6-5

    En match man vill missa. Malmen fortsätter att producera för Sollentuna och gör också avgörande målen under sista 5 minutrarna i tom kasse.

    SvaraRadera
  3. Denna vecka skall jag tippa efter hur det borde/kommer att sluta i matcherna snarare än vad jag hoppas att utfallet skall bli.
    Dessutom tänkte jag skicka in mitt tips tidigt denna vecka så ingen misstänker att jag sitter och kopierar andras tips, men det säger väl iofs mer om andras tippning än min eftersom jag vecka efter vecka är så snett ute men ändå ligger femma totalt! Total succé.
    Det är inte jag som tippar bra, det är ni andra som är kass! ;-)

    Here is the opinion from the arkipelago jury:

    Vaxholms IBF - SB Innebandy IF 4-9
    Två raka matcher med segrar, då är det dags för en svacka igen för Vaxholm. Motbevisa gärna, skulle uppskattas.

    Jakobsbergs IBF - Salems IF 12-1
    Tre divisioners klasskillnad här, minst.

    Vendelsö IK - Bro IK 1-12
    Två divisioners klasskillnad här, typ.

    Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF 7-7
    Bele kvitterar med 7 sekunder kvar efter att ha tagit ut keepern och i samband med kvitteringen sparkar Bele-coachen sönder sargen av glädje och total avsaknad av kroppskontroll.

    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK 3-6
    Har skrivit det förut och haft fel men nu tar det slut...

    IFK Sollentuna - Värmdö IF 6-0
    Det borde det ha stått till Vaxholm efter första perioden mot Värmdö, istället fick man nöja sig med ett underläge med 3-1. Jajaja, det ordnade sig till sist och det tror jag att det gör för IFK här oxå.

    Pax, Ekman Sr.

    SvaraRadera
  4. Vaxholm - SB 8-4
    Måste erkänna att jag är smått irriterad på SB. Dom ställer upp med olika lag varenda match och senast mot Kungsängen hade dom sin 3:e målvakt i mål !! Men vi är väl inte rätt lag att säga ngt egentligen då vi ej själva är i seriösaste laget.Har svårt att se att SB kommer få ut sina vassaste lirare ut till Vaxholm en lördag eftermiddag då det ska handlas på NK,ätas brunch mm, så detta vinner Vaxholm relativt komfortabelt.

    Jakobsberg-Salem 3-6
    Äntligen börjar Salem visa att dom ÄR bra.Dom är på gång och dom kommer käka upp tråkjakan av bara farten.

    Vendelsö-Bro 8-5
    En liten skräll kanske,speciellt då Bro verkligen visade klassen när man vann över Bele senast, men har man inte själv spelat i torvalla så vet man inte hur svårt det är.Bro kommer få ett helvete mot ett Vendelsö som,liksom Salem, börjar visa att dom inte kommer ge sig i första taget.


    Hammarbyhöjden IBK - Karkes Lärjungar IBF 6-6
    Den här matchen ser JAG fram emot.Hoppas jag hinner bli kvitt min skada annars kommer jag köra ändå...
    Båda lagen förlorade senaste, vi mot ett MKT duktigt Orminge men där vi gjorde en bra match.
    Foppa-Karke Söder-Norr Tony-Karke Goda-Onda Modelejonen-Bloggarna Leo-Karke... Det här mötet har många namn och många "matcher i matchen"Kommer bli en MKT trevlig tillställning mellan 2 lag som spelar en rolig och fartfylld innebandy.Dock så kommer detta vara en viktig match för båda lagen MEN allra mest för Bele då dom har en uttalad målsättning att komma topp 2.Våran målsättning vet jag faktiskt inte vad den är förutom att vi aldrig mer vill möta Sköndal.Den enda anledningen jag kan komma på till att vi i HIBK ens skulle VILJA komma topp 2 är så jag och tony kan få börja döma i supertrean då vi båda är rörande överrens om att det behövs...
    Skulle tippat vinst till oss om det inte vore så att vi saknade vår bästa spelare denna match.Men å andra sidan vet man ju inte om Beles viktigaste pjäs Karke heller kommer .Täby kanske har en viktig barmarksträning eller liknande som han måste prioritera.
    Hur som helst..Jämt,tufft och vi får varsin poäng med oss.

    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK 5-9
    Nu kommer man säkert få äta upp det här men Orminge är jävligt bra och då jag sett kungsängen två ggr iår finns det inte på kartan att dom ska lyckas vinna över Orminge...Kungsängen är serieledare, vilket är värt all respekt,och dom har ett bra lag när allt funkar men dom MÅSTE höja sig både ett och två snäpp om dom ska vinna detta annars kommer Orminge köra över dom.Kungsängen har ju iof en förmåga att ,liksom jakan,"tråka ut" sina motståndare under matcherna och lyckas dom med det denna match kan dom kanske skrälla.

    IFK Sollentuna-Värmdö IF 5-7
    Här kommer första segern för Värmdö.Laget med seriens trevligaste coach(sorry Karke,känns tungt säga det speciellt då du sa för ngr veckor sedan att jag var seriens trevligaste kapten) tar detta i en rafflande historia och slutligen gör mål i öppen kasse.

    SvaraRadera
  5. På´t igen ba!
    Tyvärr har inte JimmyB från Bro ännu presenterat några spelbara bett till den här omgången så vi nöjer oss ännu så länge med denna, ekonomiskt olukrativa men prestigefyllda, tipstävling.
    Känns som tre hyperintressanta matcher och tre mer vardagliga tillställningar;

    Vaxholm - SB 6-5
    Jag håller med "Foppa Hibk", hur i hela friden ska SB få iväg sina värsta drönare till landets vidrigaste hall en lördagseftermiddag och därigenom missa både brunschen och travet - det finns bara inte. Vaxholm landar på 30 poäng i årets serie varav minst 25 tas på hemmaplan. Jag säger det igen - det parti som lovar att if-hallen ska jämnas med marken får min röst vid nästa val.

    Jakan - Salem 5-5
    "Nya" Salem får här visa om dom är fågel eller fisk. Jakan lider av sin, välförtjänta, tråk-stämpel men är egentligen ett helt okey gäng.

    Vendelsö - Bro 3-8
    Jag ger mig och erkänner villkorslöst att Bro är oerhört mycket bättre (så här långt!!) än vad jag i min vildaste fantasi trott. Kom dock ihåg att dom började bra även förra året för att sedan falla ihop som ett korthus. Att gå ifrån de senaste två matcherna mot Orminge och Bele med 6 poäng på fickan är dock ingenting annat än ruggigt starkt och förtjänar all respekt.
    Mot ett medelmåttigt Vendelsö blir det en relativ enkel trepoängare. Snacket om golvets tveksamma kvalitet i Torvalla köper jag inte alls. Duger arenan för välspelad div.1 innebandy så lär den duga bra åt brunkargäng i trean.

    Höjden - BB 7-5
    Sorry Karke men jag måste!
    Jag hann visserligen bara se sista 10 mot Bro men tillsammans med det jag såg av matchen mot SB så måste jag tro (även om matchen mot Orminge tydligen var ett fall framåt) att Ni är i en rejäl formsvacka - och du Kari, hur är det egntligen med moralen i laget? I grund och botten är Ni seriens bästa lag men det har inte sett bra ut på slutet.

    Kungsängen-Orminge 8-5
    Svårtippat för mig. Jag har aldrig sett och vi har aldrig mött Orminge i seniorsammanhang. Det ryktas dock om att Orminge, likt oss själva, byggt sitt lag kring deras talangfulla juniorer. På juniornivå har vi i J-elit haft många bra fighter. Orminge är bra, riktigt bra, men i ärlighetens namn tror jag aldrig vi torskat mot dom och vi har inte för avsikt att göra det nu heller. Jag säger som inför SB - jag blir inte förvånad om vi förlorar men jag tror det knappast!

    Tuna - Värmdö 4-6
    Vilken skitmatch!
    Här måste jag återigen hålla med "Foppa Hibk", detta blir Värmdös första, men absolut inte sista, tre poängare.

    SvaraRadera
  6. MrKungsängen:
    Har redan bets inne på er match och självklart är det mot er :-)
    Tänker dock inte anta några fler bets då erat pojklag överpresterar match efter match och min kassa börjar sina. Jag hoppas verkligen att ni vinner i helgen så att ni kan bli nästa serieledare vi spöar :-) Lycka till, och det menar jag också

    SvaraRadera
  7. Veckans omgång:

    Vaxholms IBF - SB Innebandy IF 4-6

    Jakobsbergs IBF - Salems IF 7-3
    Vendelsö IK - Bro IK 2-9
    Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF 6-2
    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK 5-5

    IFK Sollentuna - Värmdö IF

    SvaraRadera
  8. IFK Sollentuna - Värmdö IF 6-5

    SvaraRadera
  9. 2009-10-31
    Vaxholms IBF - SB Innebandy IF 6-8
    2009-11-01
    Jakobsbergs IBF - Salems IF 3-5
    Vendelsö IK - Bro IK 2-7
    Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF 5-5
    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK 7-4
    2009-11-02
    IFK Sollentuna - Värmdö IF 6-4

    SvaraRadera
  10. Vaxholms IBF - SB Innebandy IF 4-8
    Jakobsbergs IBF - Salems IF 6-5
    Vendelsö IK - Bro IK 5-8
    Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF 6-8
    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK 7-3
    IFK Sollentuna - Värmdö IF 7-5

    SvaraRadera
  11. Vaxholms IBF - SB Innebandy IF: 3-3
    Trots att Foppa i "Real Höjden" konstant grinar om laguppställningarna i SB och livets övriga orättvisor, tror jag nog de får ihop ett tillräckligt starkt lag för att ta en pinne ute i skärgårn. Kvitteringen från Vaxholm kommer med 3 sek kvar, vilket får några överförfriskade juniorer att fira spektaklet med att tända på byggnaden så att vi aldrig mer behöver sätta våra fötter i "hallen som gud glömde"... ;-)

    Jakobsbergs IBF - Salems IF: 4-4
    Fraggel vill hålla "torsknollan" och har tagit tag i gästbokssmutsandet. MN har börjat få ordning på skutan. Delad pott, men kom igen MN, saknar ditt hetsande i gästböcker, tipstävlingar mm, du och Fraggel behövs för att sätta Brosystrar, Stureplansschteekare och övrigt pack på plats! ;-)

    Vendelsö IK - Bro IK: 3-12
    Det Bro visade upp i första perioden mot oss var innebandygodis, stärkt av detta levererar man förmodligen i två perioder denna gång. Henke Larsson har hittat glädjen för plasten igen (kul) och stänker minst tre kassar, bara att lägga långa på honom Chrisse...

    Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF: 9-0
    Foppa fegar redan nu och mörkar skada på sig själv (rädd att inte bli uttagen eller?), frånvaro av bästa spelare och annat dravel, men den är det väl ingen som går på? Här lär det vara omöjligt att undvika årets storförlust då vi i Bele har tappat formen fullständigt, har dålig stämning i trupen och inställda träningar då folk hellre stannar hemma och kollar på MTV eller nåt. Men vi skall ändå försöka klara av att undvika tvåsiffrigt i arslet, ska personligen smyga omkring på Golden Hits och Garbo fredag-lördag för att snappa upp lite info om Schteeekarna och deras taktik inför drabbningen. I sämsta fall kanske man själv kommer på något riktigt bra uppslag, det verkar ju vara i denna omgivning man förbereder sig som bäst. Om min prioritering ligger på denna match eller uppe i Umeå med Caperio mot Dalen återstår att se, kanske skiter jag i båda och väljer att ta mig till Göteborg för att fira något helt annat. Men jag är grymt imponerad av att Foppa trots allt kan stava till barmarksträning, trodde jag inte efter hans "beeptest"...

    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK:5-3
    Hoppas verkligen att dessa båda lag tar kvalplatserna så att vi slipper "domarpacket" från HIBK i serien även nästa säsong, inget fel på Tony, men Foppa har endast ett snyggt pannband att skryta med, i övrigt är han en lika usel domare som lagkapten.
    Coach Roger har koll, en GRYM förstalina, skickliga backar och riktigt vassa målvakter att välja mellan, det betyder att man vinner. Det tappades inte många poäng till Orminge i juniorserierna, varför skulle det vara annorlunda nu? Bara att slå en signal till farbror Täcklind som borde kunna motståndarna utan och innan :-) Bjuds publiken på en "patentare" tro?

    IFK Sollentuna - Värmdö IF: 7-5
    Har dålig koll på Sollentuna, bara att erkänna. Men med seriens trevligaste coach måste man ju vinna, bara inte Peter Ericsson dyker upp med pipan :-)

    SvaraRadera
  12. Vaxholms IBF - SB Innebandy IF 6-5
    Jakobsbergs IBF - Salems IF 4-6
    Vendelsö IK - Bro IK 5-8
    Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF 4-7
    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK 5-7
    IFK Sollentuna - Värmdö IF 4-6

    SvaraRadera
  13. Mycke nu så jag skiter i komments den här veckan!

    Vaxholms IBF - SB Innebandy IF 7-5
    Jakobsbergs IBF - Salems IF 6-5
    Vendelsö IK - Bro IK 5-7
    Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF 5-8
    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK 5-7
    IFK Sollentuna - Värmdö IF 6-5

    SvaraRadera
  14. Så jävla kul att läsa allas kommentarer.. haha... Iaf, jag tror att resultaten kommer vara så här;

    Man kan _aldrig_ tippa emot sitt eget lag enligt mig oavsett vad.. Så hellre kommer jag sist i alla tipparligor som finns än säger att jag kommer tappa poäng i en seriematch... Fast Foppa fokuserar väl mer på vilket pannaband och hur frillan ligger och om han gör poäng jmfrt med om vi vinner...

    Vaxholm-SB 8-5
    Jakan-Salem 5-3
    Vendelsö-Bro 4-8
    Höjden-Bele 7-5
    Kungsängen-Orminge 6-5
    Sollentuna-Värmdö 6-4

    SvaraRadera
  15. Hört på Stureplan söndag kväll...

    Hur gick matchen Foppa?

    -Kanon, gjorde 2+2 och hade rätt frisyr med jordens schteekigaste pannsnöre!

    -Ok, vad vann ni med?

    -Torska med 3-6...

    SvaraRadera
  16. Vaxholm - SB 6-4

    Jakan - Salem 5-5

    Vendelsö - Bro 4-8

    Hammarbyhöjden - Bele 6-4

    KIF - Orminge 4-6

    Sollentuna - Värmdö 7-3

    SvaraRadera
  17. hahaha. det var faktiskt kul Karke och skulle mkt väl kunna vara sant.. Dock undrar jag hur jag skulle kunna göra 2+2 när vi endast mäktade med 3 mål ?? :) Ska bli kul att mötas på söndag. Synd bara att jag är skadad och att vår bästa spelare inte är med...

    SvaraRadera
  18. Vaxholm-SB 6-6
    Jakan-Salem 4-6
    Vendelsö-Bro 4-9
    Höjden-Bele 4-7
    Kungsängen-Orminge 3-4
    Sollentuna-Värmdö 3-5

    SvaraRadera
  19. Ett självmål Foppa, du räknar ju alla har jag hört...

    SvaraRadera
  20. 2009-10-31
    Vaxholms IBF - SB Innebandy IF 5-3
    2009-11-01
    Jakobsbergs IBF - Salems IF 6-5
    Vendelsö IK - Bro IK 4-7
    Hammarbyhöjden IBK - Bele Barkarby IF IBF 5-6
    Kungsängens IF - Orminge Wallenstam IBK 6-3
    2009-11-02
    IFK Sollentuna - Värmdö IF 4-3

    SvaraRadera
  21. Jakan-Salem 6-6 för den som inte visste det. IDA verkar vara nere, inte första gången, USELT förbundet!

    SvaraRadera
  22. Jocke.
    Du har väl noterat att Orminge-Vaxholm går på torsdag. Tidig tipsinlämning denna vecka med andra ord.

    SvaraRadera
  23. Se upp nu Kerke för nu kommer jag!
    Drog in två resultat i helgen och missade vårat resultat med 6 sekunder.....
    Vi gjorde 7-5 efter 19.54 i tredje...
    Kan bara säga att jag hade varit mycket förtjust om Peter hade dömt våran match ( kommentarer överflödiga )

    SvaraRadera

Skriv vem du är. Det blir mycket roligare då...