tisdag 7 september 2010

Inspirerat genrep: Bele-Farsta 6-3

Jag skrev i något svagt ögonblick att Jonis gjorde säsongens mål redan i första matchen (Odelberg). Tänk så fel man kan ha!

Dagens 4-3 mål kommer att bli en snackis länge i Beleland. Jag kan i alla fall stolt hävda att jag var på plats och såg det hela live. Jonis gör någon helt osannolik enhands-snurrfint och förmodligen blev alla i publiken lika yra i huvudet som Farstaspelarna. Efter denna så avslutar han givetvis med stänka bollen i krysset.

Det var annars ett Bele med lång sjuk- och skadelista (Fille, Björklund, KB, Åsander, Eliasson, Nordin, Walle, och säkert någon mer jag glömmer i hastigheten), som kom till spel mot Farsta Sharks. Men med den bredd Bele har på sin senior- och juniorverksamhet numera så är det bara att fylla på med junisar och in med Björne från bänken, och köra på oavsett divisionstillhörighet på motståndet. Sista 7-8 minuterna när Div 1-laget Farsta med sin erfarenhet borde kunna ta tag i det hela, fick stackarna knappt låna bollen...

Dagens förstalina med Ludde, Woxberg och Malmqvist skulle hålla i en betydligt högre serie än den vi har att kämpa i i år. Linder, kan han verkligen vara äldre än 22?? Pelle och Jonis verkar ha hittat en växel till, särskilt i passningsspelet, och jag har nog aldrig sett dem bättre än så här. Jocke W ser verkligen helladdad ut, undrar om han blivit omskolad till back för gott?

Men dagens stora utropstecken tycker jag 18-årige Jonte Segerlund är. I sin första A-lagsmatch kliver han in med ett otroligt moget backspel! Men jag tycker att även de övriga 2 anfallsformationerna måste omnämnas rejält, för fullständigt respektlöst spel (Max/Adel/Jeppe; Björne/Torre/Ragge). Och sist men inte minst känns det otroligt tryggt med Flöjten i mål!

1-0 Woxberg/Ludde
2-0 Malmqvist/Ludde
3-2 Woxberg/Malmqvist
4-3 Jonis/Jeppe
5-3 Torre/Pelle
6-3 Adel/Jeppe
U: Jocke w 2+2, Linder 2

Javisst ja, höll på att glömma dagens uppgift - match 3 i premiäromgången, söndagens första match, kl 13.00 i Ekhammar: KIF-Vendelsö.

KIFen har det väl redan skrivits spaltmetrar om i diverse bloggar och på egna hemsidan. Tillhör givetvis seriefavoriterna med sin mycket rutinerade och högkvalitativa trupp. Nu har jag inte haft förmånen att se dem under försäsongen, men det känns väl lite som man förmodligen inte kommer att ha hunnit få ihop alla bitar för att prestera max redan på söndag. Vendelsö snuvade oss på kvalplatsen ifjol. Laget för en anonym tillvaro med en fullständigt ouppdaterad hemsida, så de är ju inte så lätta att bedöma. Men i DM lunkade man på med 3 raka, men knappast, imponerande segrar, mot Töjnan, Tyresös B-lag och Djurgården. Har väldigt svårt att tro att de ska kunna rubba KIFen! Får nog vara glada om de ordnar nytt kontrakt denna säsong, då serien ser väldigt mycket bättre ut än ifjol.

Imorgon: Jakobsberg-Högalid

4 kommentarer:

  1. Kyl nu inför premiären så blir det seger mot Bollsta.... Bele-Jocke hoppas du har styrt upp en plats för mig i hallen...

    SvaraRadera
  2. Janne, jag ser framemot att bilda en riktigt mental klack med dig!

    SvaraRadera
  3. Har du sett intervjun med Bele Janne på youtube?

    SvaraRadera

Skriv vem du är. Det blir mycket roligare då...