måndag 6 september 2010

Nynäshamn-Vaxholm

Match nr 2 i premiäromgången utkämpas mellan kustlagen Nynäs och Vaxholm. Lördag 14.00 i Gröndalshallen.

Vaxholm trodde jag mycket på inför fjolårssäsongen, men fick slåss in i det sista för att undvika negativt kval. Ett lag med bra kunnande i grunden som av någon anledning sällan fick till det. I år är Jeppe G tillbaka, och då har man en profil och tekniker som kanske kan lyfta nivån lite!? Man har matchat sparsamt, men 3-3 mot Ackers i augusti var väl inte så illa. Och i DM gick man plättlätt vidare i en ganska lätt grupp, men till sist ändå en poängförlust mot Tumba. Nja, känns väl som ett mittenlag detta år, eller vad tror du Ekman?

Nynäshamn - överlägsna seriesegrare 2008/09 men trots en hygglig start i Div 2 Östra Svealand ifjol, ramlade till sist ur efter spelaravhopp, horribla domslut, och jag-vet-inte-vad. Nu har man knutit till sig en mycket erfaren tränare i Royne Rutström, men i DM i helgen var det nattsvart. Torsk 0-3 mot gamlingarna i återstartande Zunda (Div 5), oavgjort mot Div 4-gänget Sälklubben, och sedan en programenlig torsk mot ett omotiverat FBI Tullinge. Årets definitiva floppgäng i DM-spelet var därmed givet att utse. Ja, har man några spelare? Ja, de vet väl bara de närmaste sörjande. Hemsidan listar 0 mv, 6 backar, 3 centrar och 3 forwards... Vi får väl se vad man lyckas skrapa ihop, men varningsklockorna för ett nytt Värmdö ringer i alla fall än så länge.

På Bele-fronten har vi utökat truppen med ett par spelare till, en f.d. världsrekordhållare samt en ung talang (närmast från Hässelby) som anslöt till våra HJA, men snabbt visade att han var given även för herrtruppen. Intressant träningsmatch imorgon 20.45 i Björkeby mot Div 1-laget Farsta Sharks, hoppas jag hinner titta förbi.

2 kommentarer:

  1. Blir det inget tips i år!? Vill ju vinna...;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte bestämt mig om jag ska ta på mig att arrangera någon tävling än. Det tar en del tid, som jag egentligen inte har att sammanställa etc.

    SvaraRadera

Skriv vem du är. Det blir mycket roligare då...